A tapasztalatok azt mutatják, hogy az utóbbi években nem csupán a hagyományos, offline jelenléttel rendelkező üzlettulajdonosok nyitnak az online értékesítés felé, hanem a kereskedelmi előélettel és tapasztalattal nem bíró magánszemélyek is. Sokan akarják ezt másodállásban, a fő tevékenységük mellett végezni, 2020-21-ben pedig ezt a tendenciát erősítette a koronavírus-járvány is. A webáruház indítás előtt azt is végig kell gondolnia, hogy nem jár-e jobban webshop bérléssel.
De azt az igazolt tényt is figyelembe kell venni, hogy webáruház indítása nem való mindenkinek. Persze, ebbe is sokan belekezdenek, de nem mindenki lesz sikeres. A viltor.hu portálon olvasható egy felsorolás, ami segít abban, hogy tisztában legyünk vele, miszerint a sikeres webáruház rengeteg tanulással és kitartással jár. Tehát a webáruház indítás azoknak a személyeknek való, akik korábban már folytattak valamilyen vállalkozói tevékenységet, illetve alapvetően kereskedelmi szemléletű emberek.
De a módszeres és kitartó tulajdonság is nélkülözhetetlen ehhez a tevékenységhez. Annak optimális az online kereskedelem, aki tud keresleti-kínálati, bevételi-kiadási szempontok alapján döntéseket hozni. Továbbá, rendelkeznie kell elegendő tartalékkal ahhoz, hogy anyagilag túlélje a webáruház indítás kezdeti, néhány hónapos felfutási szakaszát. Nagyon fontos még, hogy hajlandó legyen megtanulni a keresőoptimalizálás, az online reklámozás és a közösségi marketing alapjait, szükség esetén pénzt is áldoz erre a célra.
Az elszántság olyan tulajdonság, ami nélkülözhetetlen ebben a szakmában, hiszen az online kereskedelmet éveken keresztül kell végezni. A webáruház indítás előszobája a piackutatás, de ezt a lépést a legtöbb webshop tulajdonos hajlamos nagyvonalúan átugrani. Pedig a webshop legfontosabb célja, hogy profitot termeljen a tulajdonosának, mert nyereség csak akkor lesz, ha ismerjük az online bolt indításával és üzemeltetésével kapcsolatos költségeket, és tudjuk, hogy az adott piaci környezetben mekkora keresletre és árrésre számíthatunk.